HTML

HÖKKENTÕ

Friss topikok

  • SA: Nem akartam senkit se megbántani a Boniemmel kapcsolatban, de azért ha belegondolunk van egy nagy ... (2014.02.06. 18:43)
  • Ferenczy Gergely: Szia SA. Szükségem lenne a segítségedre; összehasonlítás, nép?dalok. Egy emailcímen megosztanám a ... (2014.01.06. 17:26)
  • Christsfollowers: Nos, én közzé tettem ezt a cikket a honlapomon majd megosztottam a facebook oldalamon. Az eredmény... (2013.10.06. 21:24)
  • Ferenczy Gergely: Kedves SA! Szívesen. Most látom hogy reagáltál a hozzászólásra... kicsit nehézkes így a gondolatcs... (2013.09.25. 09:51)
  • skyppy: :-) SA Kellemes Húsvéti Ünnepeket neked is:-) (2013.03.31. 10:12)

Címkék

2008.06.07. 09:53 Hökkentő

Na. akkor nézzük a Sík Sándori mélységeket! Skaffi, az új internetedet felavathatod azzal, hogy megírod, ez a négy sor mitől giccs, vagy nem. Egy nagyon-nagyon monoteista, nagyon-nagyon keresztény ha ilyet ír, mit vált ki, egy politeistából?

S én a kereszt tövébe roskadok,
ajkamat harapva, némán,
míg te ott fenn kitárod a karod,
hogy túl sokakat öleljél át.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hokkent-o.blog.hu/api/trackback/id/tr225975665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kadred 2008.06.09. 18:11:36

Paszternak, ha már Skaff nem válaszol. Az életében kiadatlan Karácsonyi ének című kötetébúl van. Bizony szigorú monoteista. Zsidó származású volt, de már a szülei kersztények lettek, és hatékony ortodox nevelésben részesült. Bár teológiai ismeretei megálltak a gyerekhittan szintjén, de az érzései mély vallásosságról tanuskodnak. De ki a politeista? Ha jól sejtem Skaff úr személyét, ő buddhista, ami nem igazán politeista vallás, sőt nem is igazán vallás.

skaff 2008.06.12. 13:33:12

Saff úr nem vallásos, ő vallás feletti. Paszternakot pedig kéretik nem b....gatni. Mindenkinek voltak gyenge pillanatai. Ha lesz egy kis érkezésem, begépelem majd a Nővérem, esőibe, lám a tavasznak belésebesült a világ"-címűt. Pont ez a gyengécske kis versszakocska bizonyítja a tilalom igazságát: az úr nevét HIÁBA szádra ne vedd. Magyarán: ne írjunk szar verseket az Úrról. Mármint SA uráról. Na csók Skaff

Kadred 2008.06.12. 18:26:24

Megnéztem a Sík Sándoros kommenteket. Ugyanilyen alapon Sík Sándort kéretik nem ... SA-nak igaza van, a giccs helyzetfüggő. Mit kezdel Skaff a Kisherceggel? A te értelmezésed szerint giccs. Én azért tizenhat év alattiak számára remekműnek tartom. Vagy mit kezdesz Rodin híresebb szobraival? És a közhelyesség azonos fogalom a giccsel? A közhelyesség nem relatív? Nem kell minden közhellyel mindenkinek a fejlődése során legalább egyszer megküzdeni, értelmezni, hogy utána valóban közhelyként értelmezze? Vagy az esztétikai és az erkülcsi egyedfejlődés nem létezik, mindenki késznek születik? Nem inkább csak a fejlődés szakaszai nem keverendők?

2008.06.13. 08:32:04

16 évesen én azért már Exupery komolyabb könyvét olvasgattam, az Éjszakai repülést. Minden relatív és minden helyzetfüggő, még sz ún. jócselekedetek is. Ezzel most megint nagy közhelyet mondtál. A giccs talán egyszerre esztétikai, gondolati és érzelmi közhely. Miként Sík Sándor verseinek javarésze, s a fenti Paszternak verssor is. Ha művésznek vagy művészethez értőnek tartod magad, igenis nagyon ügyelni kell a minőségre. Ahogyan a jó borász sem enged egeret fúlni a hordóba, s nem szolgál fel legyet a kitöltött pohárban. Apropó légy! Kérném a bloggazdát, hogy törölje le az asztalára freccsent moslékot. Skaff

2008.06.13. 09:07:56

Ha már Sanyi-atya, ímhol egy másik gyöngyszem: Embernek lenni Bosszúsan, mint a bibliában A morgó Isten-embere, Húzódom e bokor tövébe, És keserű daccal tele. És fájdalommal, hisz a lelkem Még most is érettük remeg: Én jót akartam, én jót akartam, Miért hogy mégsem értenek! Szellőcske surran át. Fölöttem Az orgonafa lombjai Bizalmasan egymáshoz bújva Kezdenek összezsongani. Úgy együtt vannak! Lomb a lombot Olyan meghitten fogja át. Lehet-e, hogy levél ne értse A szomszédos levél szavát? Por az úton. A legelőről Megtérőben a birkanyáj: Összetorló gyapjas fejekből Kondorodó tengerdagály. A szél egyhangú bégetésnek Foszlányait hozza felém. Ha báránynak születtem volna, Bizonyhogy én is érteném! A ház előtt a gyér homokban Sikongatnak a gyerekek, Kavicskáznak és hempergőznek, Hányják a cigánykereket. Kettőn közülük csipkegallér, Mezítláboska két gyerek, De egy almának négy gerezdje Nem lehet náluk ikerebb. Olyan irígyen nézem őket: Hogy értik egymást mindezek! Ó én is, én is, minden embert, Csak engem ők nem értenek. Az egyiknek csak a tanár úr, A másiknak író vagyok, Ez csak a férfit érzi bennem, A negyedik csak a papot. Durva szemünk hát csak a felszínt, A tarka köntöst látja meg? Az emberösztön meg nem érzi Azt ami ember, ami egy? A buta bari bölcsebb nálunk, És emberebb a kisgyerek. Embernek lenni emberek közt Mi nem tudunk csak, emberek? Na milyen? Nekem a "buta bari bölcsebb" alliteráció tetszett a legjobban. Hogyan lehet valaki egyszerre Ady, Juhgász Gyula, Szabolcska Mihály és Móra Ferenc epigonja?

skaff 2008.06.13. 09:09:52

nem voltam elég figyelmes van benne egy kis megpimpósodott Petőfi is "Lehet-e, hogy levél ne értse A szomszédos levél szavát?"

2008.06.13. 09:17:03

No, csináltam egy teljes elemzést, de most már megyek, mert indul a vonatom: Bosszúsan, mint a bibliában A morgó Isten-embere, Húzódom e bokor tövébe, És keserű daccal tele. (Ady) És fájdalommal, hisz a lelkem Még most is érettük remeg: Én jót akartam, én jót akartam, Miért hogy mégsem értenek! (Leginkább Tóth Árpád, kicsit Kosztolányi) Szellőcske surran át. Fölöttem Az orgonafa lombjai Bizalmasan egymáshoz bújva Kezdenek összezsongani. (Ua) Úgy együtt vannak! Lomb a lombot Olyan meghitten fogja át. Lehet-e, hogy levél ne értse A szomszédos levél szavát? (Petőfi) Por az úton. A legelőről Megtérőben a birkanyáj: Összetorló gyapjas fejekből Kondorodó tengerdagály. A szél egyhangú bégetésnek Foszlányait hozza felém. Ha báránynak születtem volna, Bizonyhogy én is érteném! (Szabolcska) A ház előtt a gyér homokban Sikongatnak a gyerekek, Kavicskáznak és hempergőznek, Hányják a cigánykereket. (Tán Váci Mihály? esetleg szar Illyés?) Kettőn közülük csipkegallér, Mezítláboska két gyerek, De egy almának négy gerezdje Nem lehet náluk ikerebb. (Újra Szabolcska) Olyan irígyen nézem őket: Hogy értik egymást mindezek! Ó én is, én is, minden embert, Csak engem ők nem értenek. (Juhász Gyula, enyhe Tóth Árpádos beütéssel) Az egyiknek csak a tanár úr, A másiknak író vagyok, Ez csak a férfit érzi bennem, A negyedik csak a papot. (Ez talán saját gondolat. Persze a legvacakabb is) Durva szemünk hát csak a felszínt, A tarka köntöst látja meg? Az emberösztön meg nem érzi Azt ami ember, ami egy? Nohát ez egyértelműen Madách!!!) A buta bari bölcsebb nálunk, És emberebb a kisgyerek. Embernek lenni emberek közt Mi nem tudunk csak, emberek? (Móra Ferenc gyerekvers) Gyönyörű! Jövő tanévben alighanem beveszem a 12-es tanagyagba. Kiválóan alkalmas az epigon, az utánérzés és az irodalmi giccs műszavak megtanítására és megjelenítésére. Skaff

SA 2008.06.13. 16:40:19

Még nem volt lelkierőm mindent elolvasni, de a légycsapót elővettem, és használtam. Nagyon nem szeretnék legyeket itt! Szunyog (cincar) jöhet!

SA 2008.06.13. 17:06:44

Na, elolvastalak Skaff. Ezekkel nem az a baj, hogy utánérzések. Sőt Váci, Illyés inkább előérzés lenne. A probléma a képekben van. Olyan bukolikus semmi túl sok minen felvonultatásával egy piciny mondanivalóért. Max négyverszak kicsit kikacsintva, hogy azért nem a legnagyobb baj a világon, ha szerepszegmensekre esünk, bőven elég lett volna. Ha elég kedélyes a kikacsintás, kompenzálhatta volna a képek banalitását. Ha lesz kedvem, megírom ezt a verset.

todella kaunis 2008.06.16. 21:50:17

A megváltás?
süti beállítások módosítása