HTML

HÖKKENTÕ

Friss topikok

  • SA: Nem akartam senkit se megbántani a Boniemmel kapcsolatban, de azért ha belegondolunk van egy nagy ... (2014.02.06. 18:43)
  • Ferenczy Gergely: Szia SA. Szükségem lenne a segítségedre; összehasonlítás, nép?dalok. Egy emailcímen megosztanám a ... (2014.01.06. 17:26)
  • Christsfollowers: Nos, én közzé tettem ezt a cikket a honlapomon majd megosztottam a facebook oldalamon. Az eredmény... (2013.10.06. 21:24)
  • Ferenczy Gergely: Kedves SA! Szívesen. Most látom hogy reagáltál a hozzászólásra... kicsit nehézkes így a gondolatcs... (2013.09.25. 09:51)
  • skyppy: :-) SA Kellemes Húsvéti Ünnepeket neked is:-) (2013.03.31. 10:12)

Címkék

2014.02.04. 20:17 Hökkentő

A kalina dalokat csak a labdarózsa köti össze, egyszerû játék volt, hogy egy posztsorozatba fûztem õket. Most viszont valódi kapcsolatot tárok fel a Bengál völgyétõl Boszniáig, sõt az Óceánon túlig egyetlen dalban. Kezdjük talán itt:

Rasputyinról nem akarok most szót ejteni, nem tudni ki is volt az irodalmi és a valódi alak nekem gyanúsan eltér egymástól. A legenda viszont elég volt a Boney M alkotónak, hogy slágert írjanak róla. Alkotóit írtam? Na jó, maradjon, végül is a gagyit is alkotják. A hetvenes években azt hittem, a Boney M-et nem lehet alulmúlni. Ma már látjuk, lehet, akár fényévekkel is.

Az együttes létének minden eleme hazugság volt. Plébekrõl mentek a koncertek. A zenekart így nem kellett utaztatni, de ami még fontosabb ok, hogy a tátogó néger táncosok nem énekeltek. A stúdióban egészen mások hangját vették fel. Amúgy német zenekar volt, de hát az amerikaias megjelenés is az üzlet része. Szövegeik ritka primitívek voltak, és nem eredetiek. Ugyanígy a dallamok is lopott töredékek.

Hogy közelebb kerüljünk a dallammotívum forrásához hallgassunk meg egy bengáli dalt. No meg azért is, hogy ebben a posztban ne csak gagyi zene legyen:

Megvan a dallam? Ez sem az eredeti, ezt is átvették egy vershez kb. száz éve. Ezzel folytatom.

2 komment

Címkék: Katibim

A bejegyzés trackback címe:

https://hokkent-o.blog.hu/api/trackback/id/tr835975508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2014.02.05. 07:53:57

...hát én jól bedőltem nekik, imádtam a Rasputyint....

SA 2014.02.06. 18:43:43

Nem akartam senkit se megbántani a Boniemmel kapcsolatban, de azért ha belegondolunk van egy nagy adag hatásvadászat abban, amit csináltak. És semmi sem az, ami, se a zene, se az énekesek. Viszont visszagondolni arra az időre...
süti beállítások módosítása