Vajon törölnék-e az alábbi cikket, ha közzétennénk a Facebookon? Meglehet – figyelmeztet az NRB (National Religious Broadcasters) vallási médiát és kommunikációt figyelõ nemzetközi jogvédõ szervezet friss tanulmánya.
A szeptember 15-én közzétett tanulmány az Apple, az iTunes App Store, a Google, a Facebook, a MySpace és a Twitter gyakorlatát vizsgálta. Az eredmény: A Twitter kivételével valamennyi közösségi oldal aktívan cenzúrázza a keresztény véleményeket.
A közösségi oldalak a gyûlöletbeszéd kiiktatása címén minden olyan tartalmat tiltanak, ami bírálja a homoszexuális életformát. Az Apple tavaly két iPhone-alkalmazást távolított el, mivel „offenzívnek” találta õket. Az egyikben a hagyományos bibliai házasságkép fejezõdött ki, a másikban pedig az a felfogás, hogy a homoszexuális viselkedés helytelen, és megváltoztatásához Krisztusra irányuló lelki átalakulás szükséges. A homoszexuális jogvédõ szervezetekkel együttmûködõ Facebook is „jelezte, hogy minden, homoszexualitás-ellenesnek minõsíthetõ tartalmat törölni fog.”
A Google élen jár a jogsértésben. A Google for Non-Profits „nem vesz fel olyan egyházakat, szolgálatokat és más hívõ közösségeket, melyek alkalmazási gyakorlata figyelembe veszi a vallást vagy a szexuális irányultságot.” A Google a szólásszabadságot is számos esetben korlátozza. A világ legnagyobb internetes keresõje nem engedte, hogy egy angol keresztény intézmény (English Christian Institute) az abortusszal kapcsolatos hirdetést tegyen közzé, és állítólag egy massachussetsi családvédõ weboldalt letiltott annak konzervatív keresztény tartalma miatt. Nem meglepõ, hogy 2011 áprilisában, amikor a Föld napja nagypéntekre esett, a Google nem Krisztusról, hanem a földistennõrõl emlékezett meg híres logójával.
A népszerû YouTube videomegosztó oldalt tulajdonló cég nem sokat törõdik az erkölccsel és a családok szempontjaival. Egy 2009-es tanulmány szerint hiába szerepel a YouTube irányelvei között, hogy „nem pornográf vagy szexuálisan explicit anyagok közzétételére szolgál”, mégis rengeteg ilyen képsor található rajta, sõt számos pornóoldal éppen a YouTube-ot használta marketing céljára.
Az NRB közölte: üzletpolitikájukkal kapcsolatban megbeszélésre hívták a tanulmányban szereplõ cégeket. A kezdeményezés remélhetõleg több sikerrel jár majd, mint a korábbiak. A Google illetékeseitõl ugyanis többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült választ kapni a YouTube-bal kapcsolatos kifogásokra. „Amennyire csak lehet, együtt szeretnénk dolgozni ezekkel a cégekkel, nem pedig ellenük. Csakhogy a hívõkkel szemben eleve meglehetõsen ellenséges a hozzáállásuk” – idézi az NRB képviselõjét a média elfogultságát figyelõ newsbusters.org összefoglalója.
forrás: Magyar Kurír