HTML

HÖKKENTÕ

Friss topikok

  • SA: Nem akartam senkit se megbántani a Boniemmel kapcsolatban, de azért ha belegondolunk van egy nagy ... (2014.02.06. 18:43)
  • Ferenczy Gergely: Szia SA. Szükségem lenne a segítségedre; összehasonlítás, nép?dalok. Egy emailcímen megosztanám a ... (2014.01.06. 17:26)
  • Christsfollowers: Nos, én közzé tettem ezt a cikket a honlapomon majd megosztottam a facebook oldalamon. Az eredmény... (2013.10.06. 21:24)
  • Ferenczy Gergely: Kedves SA! Szívesen. Most látom hogy reagáltál a hozzászólásra... kicsit nehézkes így a gondolatcs... (2013.09.25. 09:51)
  • skyppy: :-) SA Kellemes Húsvéti Ünnepeket neked is:-) (2013.03.31. 10:12)

Címkék

2014.02.10. 17:17 Hökkentő

Ezt a katibimos sorozatot szigorúan keletrõl nyugatra szerettem volna végigvezetni. Bangladesben kezdtem Nazrul Száraz falevelével, aztán jött az üzbég változat. Innen akartam folytatni Afganisztán után Iránban. Errõl a filmrõl viszont elfelejtkeztem:

Ez az Ahmad Albab címû film 1968-ból. Korabeli malájziai házaspárról szól. Tekerjünk a 15. perchez! Ugye ismerõs? Mi más lenne, mint az eddigi dallam, nevezzük nevén, a Katibim. A film rendezõje, fõszereplõje és zeneszerzõje, vagyis a dalbetét szerzõje is Tan Sri Datuk Amar Dr. P. Ramlee. Talán sikerült a malajziai filmgyártás hetvenes években elhunyt nagyöregjének minden címével együtt leírni a nevét. Ez itt egyértelmûen Nazrultól lett átvéve. Mibõl gondolom? A Katibiim téma zenei refrén, közben egy más dallammal énekli szövegét maga Ramlee. Nazrulnál is hasonlóan találunk egy betétdallamot.

A dal arról szól, ami alatta a kép: napfény, vidám vízhordó lányok, mosnak, fürdenek, fiuk lányok együtt kapálnak és õrzik a kecskéket stb. A címe is Suria, azaz Napfény.

Ezzel kellett volna kezdenem, mert ez volt legkeletebbre. De menjünk akkor újra nyugatabbra, jöjjön a perzsa Katibim.

Szólj hozzá!

Címkék: Katibim

A bejegyzés trackback címe:

https://hokkent-o.blog.hu/api/trackback/id/tr945975505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása