HTML

HÖKKENTÕ

Friss topikok

  • SA: Nem akartam senkit se megbántani a Boniemmel kapcsolatban, de azért ha belegondolunk van egy nagy ... (2014.02.06. 18:43)
  • Ferenczy Gergely: Szia SA. Szükségem lenne a segítségedre; összehasonlítás, nép?dalok. Egy emailcímen megosztanám a ... (2014.01.06. 17:26)
  • Christsfollowers: Nos, én közzé tettem ezt a cikket a honlapomon majd megosztottam a facebook oldalamon. Az eredmény... (2013.10.06. 21:24)
  • Ferenczy Gergely: Kedves SA! Szívesen. Most látom hogy reagáltál a hozzászólásra... kicsit nehézkes így a gondolatcs... (2013.09.25. 09:51)
  • skyppy: :-) SA Kellemes Húsvéti Ünnepeket neked is:-) (2013.03.31. 10:12)

Címkék

2008.05.10. 18:20 Hökkentő

És megint a Dead Can Dance, most koncertvideón:

 

 

 

14 komment

Címkék: Sibyl

A bejegyzés trackback címe:

https://hokkent-o.blog.hu/api/trackback/id/tr375975668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M 2008.05.12. 20:01:42

Mennyi minden van itt. én meg mindig rohanok. :)

skaff 2008.05.15. 22:24:44

Úgy látom egy ideje Sybilla-lázban fetreng a nagyérdemű. A katalán nóta szövege irodalmilag nem nagy szám, amiképpen dead can dance sem lovagol be az örökkévalóságba világzenés katyvaszával. A könnyebb érthetőség kedvéért bekopizom a katalán szöveg angol fordítását. Rögtön mellékelek is egy másik apokaliotikus témájú dalszöveget, ami viszont minden bizonnyal már klasszikus érték úgy zeneileg mint irodalmilag. Utóbbit a http://www.youtube.com/watch?v=dbI5K0AzNHI linken hallgathatjátok meg. The Song Of The Sybil An eternal king will come Dressed in our mortal flesh: He will come from heaven certainly To pass judgement on the century. Before judgement is passed A great sign will show itself: The sun will lose its shine The earth will tremble with fear. After will come mighty thunder A sign of great wrath: In an infernal confusion Lightning and cries will resound. A great fire will come down from heaven In a stink of sulphur And the earth will burn furiously And great terror will afflict people. After will come the terrible signal Of a great earthquake As rocks shatter And mountains collapse. Then no-one will have pieces of gold Silver or riches, And everyone will await The sentence. Death will leave them without a penny, And will crush them all: There will remain only men in tears, And sadness will cover the world. The plains and peaks will be all the same, Good and evil will reach them both, Kings, dukes, counts and barons Will have to account for their actions. And then will come impressively The Son of God omnipotent, He will judge the dead and the living, The good will go to Heaven. Children not yet born Will cry from their mother's wombs, And with the crying say: "Help us, God, omnipotent". Mother of God, pray for us, You, the Mother of sinners, May the sentence be merciful, May Paradise be open to us. You, who listen to everything, Pray God with all devotion, With all your heart and fervour, That we should be saved. The End This is the end Beautiful friend This is the end My only friend, the end Of our elaborate plans, the end Of everything that stands, the end No safety or surprise, the end I'll never look into your eyes...again Can you picture what will be So limitless and free Desperately in need...of some...stranger's hand In a...desperate land Lost in a Roman...wilderness of pain And all the children are insane All the children are insane Waiting for the summer rain, yeah There's danger on the edge of town Ride the King's highway, baby Weird scenes inside the gold mine Ride the highway west, baby Ride the snake, ride the snake To the lake, the ancient lake, baby The snake is long, seven miles Ride the snake...he's old, and his skin is cold The west is the best The west is the best Get here, and we'll do the rest The blue bus is callin' us The blue bus is callin' us Driver, where you taken' us The killer awoke before dawn, he put his boots on He took a face from the ancient gallery And he walked on down the hall He went into the room where his sister lived, and...then he Paid a visit to his brother, and then he He walked on down the hall, and And he came to a door...and he looked inside Father, yes son, I want to kill you Mother...I want to...fuck you C'mon baby, take a chance with us C'mon baby, take a chance with us C'mon baby, take a chance with us And meet me at the back of the blue bus Doin' a blue rock On a blue bus Doin' a blue rock C'mon, yeah Kill, kill, kill, kill, kill, kill This is the end Beautiful friend This is the end My only friend, the end It hurts to set you free But you'll never follow me The end of laughter and soft lies The end of nights we tried to die This is the end Egy nagyon-nagyon gonosz és nagyképű Skaff

Kadred 2008.05.15. 22:52:23

Egy nagyon gonosz Szörnyteg Lajos! Figyellek Skaff Ausztrália rettegett szélhémosa! Gongütéssel félbevágott öriás! This is the end.

SA 2008.05.15. 23:34:15

Nem tudtam, mi hiányzott! Skaff és Kadred egymásratlálása itt! Legfeljebb le lesztek moderálva! Szóval, a Dead Can Dancee tényleg katyvaz. Szó szerint, mert az egészen jó és az egészen pocsék számaik is vannak. A Sibyl dala nem az ő számuk, hanem a többi belinkelt Sibil-la katalán-baleár énekek barcelonai változata, csak elénekli Lisa Gerrard is itt Brendon Perry a kórus. A szövegről meg más Sík Sándornál kifejtettem, hogy egy paraliturgikus szöveg megítélésnek mások a szempontjai. Ezt ne egy politeista, helyesebben egoteista ítélje meg! A Doors meg megint más vallás. Az ő paradigmarendszerükben klassz. Apolló Sibylla papnői nem révültek szerekkel, azok a Phytia vonalhoz tartoztak. Valami büdös luk fölé ültek háromlábú széken, és hallucinációikat eladták. A Doors ezt koncerten tette. Ezen a számon nőttem fel. Anyámat ki tudtam vele kergetni. Ő viszont engem Szécsi Pállal. Nemzedéki ellentét, nem becsülte anyám bennem az idősebbet.

SA 2008.05.16. 21:05:48

Van még egy probléma, ami miatt nemcsak a őaradigmatikus különbségek okán nem vethető össze a Doors szövege a Szibilla strófákkal. Másról szól! Apokaliptikus szöveg, de nem a vég a témája, hanem az ítélet, amit tévesen mondanak végítéletnek. Az örök élet akkor kezdődik igazán. Del Judici, azaz Krisztus ítélete után. Ez az a jelenet, ami nem is a Jelenések könyvében van megírva legplasztikusabban, hanem a szinoptikusokban. Nincs kedvem utána nézni, ott van a suliban a falon az Arangilu román nevű ünnep leírásánál, olvasd el! Ehhez képest a Doors egy szimple hitetlen szöveg az értelmetlen végről. Ennél még ha buddhista volnál is nagyobb hittel és értelmmel érkeznél meg.

skaff 2008.06.03. 10:45:08

Az összevetés téves. A Szibilla-strófa szép és hiteles a maga archaikus kontextusában. Dedkendenszesítve olyan, mint a karokkal ellátott, kifestett Milói Vénusz. A Doors szöveg és dallam egyedi és autentikus a maga mivoltában. Valaminek a transzcendens erejét pedig nem dogmák és teológiai paradigmák szabják meg, hanem a bennük rejlő üzenet. A "Vég" bátor és szikár szembenézés a megsemmisüléssel. A dedkendensz ezzel szemben szakralizálgató globalista multukulti trágya, moslék. Ugyanúgy kajolod be, mint korábban az orosz giccsfotózót. Művészeti értékek megítélése és az ezekhez kapcsolódó esztétikai és érzelmi intelligencia tekintetében nagyon is a 21. század gyermeke vagy. Persze megértelek, vidéken nőttél fel, váratlanul és felkészületlenül ért a nagyvilág rengeteg információja, nehéz az eligazodás. De ne aggódj, majd én kikupállak. :))) Skaff

SA 2008.06.03. 19:22:39

Először is Te eddig többet kupálódtál az én hatásomra, mint fordítva, csak én ezt olyan észrevétlenül műveltem veled, hogy ne váltson ki belőled ellenállást. Hamarabb lesz belőled monoteista, mint hinnéd! Persze azzal, hogy ezt leírtam, vagy fél évvel hátrébb került a dolog, de sebaj, ennél nagyobb fórt is megengedhetek. Szóval a festett Milói karokkal intellektuális élménynek nem is rossz. Rekonstrukciós kísérletnek hívják. Mivel nem lehet azonos az eredetivel, nem is törekszik egy ilyen képzeletbeli forma és színbeli visszaállítás esztétikai hatásra. Egyébként az athéni nemzeti muzeu-ban rengeteg rekonstruált szobrot láttam a kiásott töredékek mellett. Ha nem akarnak az eredetinél többnek lenni, semmi baj velük. Másik élményem egy oxált alumínium (szarany) hamutartó volt. Természetesen, mint a Te hamvgyűjtőiden is, a cigit nem lehetett kitámasztani, ezért a parázs az alján hűlt, és fejfájdítóan büdöset füstölt. Egy félkör alakú izé emelkedett a hamutér fölé megtartva egy üvegekkel közrefogott kerek forgatható képkeretet. Volt két vagy egy oldalon tükrös és kétoldalon képes változata is. A kedvencem egyik felén a korabeli színesre festett fekete-fehér fotótechnikával sokszorozott Szűz Mária volt Szent Teréz extázisát mímelve a mellén kívül egy krokodilszív lángnyelvekkel. Most nem fejtem ki milyen archaikus jelképrendszereket kevert az alkotó, amiről biztos, hogy fogalma se volt. A halmozott blaszfémia meg magáért beszél. Ha éppen nem máriás kedvében volt a megajándékozott dohányzó hölgy, megfordíthatta a keretet, és elérzékenyülhetett a Hosszú forró nyár című preszappanopera ugyanolyan technikával sokszorozott kannemű főszereplőjének látványán. Ha látok ilyet, feltétlenül megszerzem Neked, csak ne hamuzd össze a szakrális objektumot! Na ez a hányadék! Lisa Gerrald viszont egy rekonstruktőr kisebb-nagyobb sikerrel. A Sibil-la ének tök azonos a mai napig használt barcelonai változattal. Ja, nem tudod meghallgatni! Veszek neked hangszórót. Keresd meg a templomiak közül azt, amelyiknek ez a dallama. (Rá kell kattintani!) Az eredetihez koronként változó hangszeres kíséret járult. Lisa és Brendon a mai barokkos orgonakíséretet írta át a Dead Can Dance-re. Bemutatnak valamit, amit dallamában ötszáz, szövegében ezer, alapjaiban több ezer évre nyúlnak vissza. Ezt érezni kell egy olyan érzékkel, ami nem mindenkiben fejlődött ki. A ksatriákban pl. többnyire hiányzik. A Doors, mint írtam másról szól. Amit a pogány Szibillák is megsejtettek: a vég relatív. Ti, mármint a Doors-szal azonos szemléletűek, az abszolút végben hisztek. És még a buddhizmus hol van ehhez! Fejlődj még egy kicsit, hátha megérted azt is, ami más, mint a Te konvergens világfelfogásod! Ja és a Viziváros! Eredetileg volt olyan miliő az is, mint a letűnt Pécs vagy a még nyomokban kibukó Adorjás vagy a Szentmártonok és a többi modern kutyaszarfilmbevonat nélkül süllyedő falu. De látom, megérezted mégis, hova kell menni élni, közelebb az eredethez. Ugyanis Te is eredsz valahonnan, és nem tőled ered minden. Legalábbis ami az én szintemen, meg felettem van (vagyis, ami számodra érzékelhetetlen), az biztosan nem belőled fakad. A többi alsó világi dolgot meghagyom Neked játéknak! Na jó légy Skaffi! Gyere máskor is kommentelni!

SA 2008.06.03. 19:54:50

Ja még valami Skaffi! Nem a nagyvilág áraszt el engem, hanem én a nagyvilágot információval. Egy eleve rendezett tudással, ami kezdettől volt, csak a ksatriák elől rejtve marad. Egy kis töredékét, amitől még nem rontod el a gyomrodat átengedtem neked, ezt nevezik Upanisadoknak. Komolyra fordítva a szót: az ördög a részletekben rejlik. A pedagógia egyik alapkérdése nem az, hogy lexikális vagy keretjellegű tudást adjunk-e, hanem az, hogy a részekből úgy építsük fel az egészet, hogy a bizonyossággal felépült építményben a részletek már nyugodtan elmerülhessenek, mivel az egész összefüggései azokat bármikor életre hívhatják. Ehhez viszont a valós összefüggéseket kell megtalálni. Éred Skaffikám?

kadred 2008.06.03. 23:53:39

Korrekt párbeszéd! Egy bizonyos IQ felett az ilyen szóváltás nem az ellenségeskedés, hanem a barátság sajátosan kódolt jele. Hogy álltatok ezzel a régi főnökötökkel?

SA 2008.06.04. 16:29:39

Ne haragudj Kadred, de nem szeretnék ezen a blogon ilyen témákat nyitni.

skaff 2008.06.05. 10:12:55

hát ... újra (!) meghallgattam mind a két klippet, és méginkább az a véleményem, kár vót belebarmolni. De nincs mit tenni, jó ízléséről amúgy is inkább az arisztokrácia, s nem a papság volt híres, ha már leksatriáztál, SA-úr. Apropó, papocskám, hol marad a kasztodnak kötelezően előírt alázat? Nem lesz ebbül a nagyképüségbül pönitencia a végin!? Kadrednek meg azt üzenem, ne aggódjon, ez csak afféle baráti brunsztolás. Okos és kreatív embernek meg se főnöke, se főnök-tudata nem szok lenni, nekem legalábbis már vagy 20 éve nincsen.

SA 2008.06.05. 22:52:38

Viszont Skaffi, érdemben semmire nem válaszoltál, amit írtam! Tudtommal nincs hangszóród, ezért nem is tudtzad meghallgatni! Meg ha valóban meghallgattad volna, akkor meggyőződhettél volna róla, hogy a Dead Can Dance számok nagy részével ellentétben ez autentikusabb, mnit pl. egy Viváldi mandolinverseny gitárral és klasszikus hegedűkkel előadva. Utóbbit pedig 95%-ban autentikusként adják elő. Kadred dolgában nem a főnök a lényeg, hanem, hogy én arról, hogy mi volt előttem, nem beszélek itt sem. Elvből. Ugyanabba a hibába esnék, mint Kadred ellenfelei, meg Kadredék is.

danang 2010.07.30. 23:03:17

danang danang
süti beállítások módosítása