El condor pasa – hogyan juthatott Peruba? Egy magyar népdal amire Tinódi verset írt, vagy Tinódi népdallá lett dallama – mindegy – Peruban tűnik fel. A dallam természetesen az indiánzene természetéhez hasonulva átalakul, pentatonizálódik. Azt is…
El condor pasa – tényleg ugyanaz a dal? (Ezt a részt ki lehet hagyni, nélküle is érthető a többi, csak a vájtfülűek miatt írtam) Természetesen megengedem, hogy ugyanaz a dallam a Föld másik oldalán is csak úgy keletkezzen egymástól függetlenül. Ennek a…
El condor pasa – a magyar eredet A páván (rövid á-val mondjuk) egyik lehetséges képlete tehát: méltóságteljesen A főtéma, előre A főtéma hátra, B fuga forgás, B fuga forgás másik irányba. A nyolc lépés lehet négy is szekvenciánként. Magyar…
El condor pasa – a tánc A Kiskacsa fürdik típusú dalok, mint a lőcsei Chorea ex ’A’ egy a reneszánszban elterjedt, majd a barokkban és el is tűnő tánc zenéi, a pávánnak. A tánctörténészek vitatkoznak, hogy a név a páva madárból, vagy…
Hallgassátok csak meg ezt a zenét! Ugyanaz a szerkezete, mint az El condor pasaé: a téma kétszer, aztán fuga-szerű rész kétszer magasabb hangfekvésben. Ezt is egy gyors tétel követi, bár a lejegyzésben külön vannak, de az előadók (Tabulatúra Régizene Együttes) így…
El condor pasa – a dallam (Ami innen kezdődik, nem találod semmilyen forrásban, ezért nagyon figyelj, nem hazudok-e!) A dal hangkészlete lá pentaton, bár már az elején két pienhang töri meg a rendet. Így nevezik a pentatónia öt hangjától idegen…